• Welcome to my blog!

~Aluan Kami~

International Muslim Youth Week (ILMU)
Posted by Persatuan Mahasiswa Perak Universiti Malaya (PEMARAK)


Sempena International Muslim Youth Week 2011 (ILMU) akan diadakan Karnival ILMU '11 yang akan diadakan di Universiti Malaya bermula dari 2 April hingga 5 April 2011 bertempat di Komples Perdana Siswa Universiti Malaya. Karnival ILMU 11 ini dianjurkan oleh Sekretariat Tabung Haji Universiti Malaya (TaHa@UM) dengan kerjasama Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM).

Karnival ILMU 11 kali ini terdiri daripada pelbagai aktiviti-aktiviti dan sub program yang menarik dan juga berbentuk ilmiah. Antaranya aktiviti-aktiviti yang dijalankan adalah seperti Sukan Rakyat, Larian Karnival TaHa@U, Speakers' Corner, Incredible Race, Voice Challenge, Paintball dan pelbagai aktiviti-aktiviti lain yang menarik di booth Berita Harian. Selain itu juga terdapat program-program lain turut diadakan seperti Seminar Dinar Emas dan Halal Talks yang kesemuanya bersesuaian dengan tema yang dibawa iaitu"Empowering The Muslim Youth".

Antara yang menjadi tarikan orang ramai untuk turut hadir ke karnival ini adalah Chocolate Fair dan Halal Hub Bazar yang mana turut menyediakan peluang kepada usahawan-usahawan Muslim pembuat coklat dan produk halal untuk memasarkan produk-produk mereka.

Disamping itu turut akan diadakan juga Majlis Pelancaran Rasmi Sekretariat Tabung Haji Universiti Malaya (TaHa@UM) yang mana untuk memberi pengenalan secara rasmi kepada umum tentang pelancaran Sekretariat Tabung Haji yang pertama dalam kalangan IPT seluruh Malaysia di samping memberi penghargaan kepada sukarelawan-sukarelawan Operasi Haji Tanah Air 2010 (OHTA)yang terdiri daripada warga Universiti Malaya.

Orang ramai dijemput hadir bagi memeriahkan lagi Karnival ILMU 11 ini.

Tentatif program International Muslim Youth Week 2011 (ILMU ’11) :







~Moh join PEMARAK~

Photo

Thursday, March 31, 2011

at 11:13 PM


0 comments: